Salg og Markedsføring

A-kasse til dig, der arbejder med salg og markedsføring

Hvis du arbejder med salg og markedsføring, så er der indtil flere A-kasser, som tilbyder dig, at du kan komme i stald hos dem. Der er mange, som arbejder indenfor salg og markedsføring, og der er også mange forskellige uddannelser, som alle kan arbejde med forskellige dele af salg og markedsføring, så der er brug for en A-kasse, som kan arbejde på mange forskellige områder, fra manden på gulvet til dem, som sidder med på direktionsgangen. Salg og markedsføring dækker alt fra salgsassistenten i kassen til salgschefen, og det er også derfor, der er flere forskellige A-kasser, som tilbyder deres services, og der er selvfølgelig også nogle, som er mere branchespecifikke end andre- Endeligt er der altid de tværfaglige, som optager alle og enhver uanset stilling og uddannelsesmæssige baggrund.

A-kassevalg er en smagssag, og der er ikke en A-kasse, der er et mere rigtigt valg end en anden. Så længe du er medlem af en A-kasse og dermed er sikret, hvis behovet opstår, så mener vi, du har truffet det helt rigtige valg.

Specifik eller tværfaglig A-kasse

Når der er en overordnet branchebeskrivelse, som er så stor, som den du finder i salg og markedsføring, så er der selvfølgelig A-kasser, som henvender sig til de specifikke faggrupper, og som er samlet under den enorme parasol. Dette er alle dem, som vi til hverdag beskæftiger os med, når vi handler. Du vil finde ud af, at der er A-kasser, som henvender sig til dem, som arbejder med det almindelige salgsarbejdere. Dertil er der nogen, som henvender sig specifik til dem, som er mellemledere, og dem som er uddannet til at holde en lederstilling inden for salg og markedsføring.

En A-kasse, som henvender sig til dem, der arbejder i forretning eller på et lager, er HK-handel. De henvender sig til dem, som arbejder på lagre, på kontor og som salgsassistenter, og de tilbyder dem muligheden for dagpenge og selvfølgelig mange af de kurser og andre tilbud, som er en del af at være med i det fællesskab, som de tilbyder.

Der vil under salg og markedsføring også være dem, som har en længerevarende uddannelse, og som vil kræve noget andet af deres A-kasse. Det kan være et krav om juridisk rådgivning, eller at de har specifikke krav til de kurser, som der kan tilbydes, hvis de skulle gå hen og miste deres arbejde enten på grund af afskedigelse eller sygdom. Hvis du har en ledende stilling inden for salg og marketing, så er et valg af A-kasse primært Lederne. De kan tilbyde dig A-kasse og de dertilhørende ydelser, som der for ledende medarbejdere og betroede mellemledere i salgs- og markedsføringsbranchen er brug for. De vil uden problemer kunne give dig tilbud og relevante kurser, skulle du komme ud i en situation, hvor du kommer til at stå uden for arbejdsmarkedet.

Adservice Comparison Feed: Could not find feed with ID "ss-default"

De to a-kasser, som er nævnt ovenfor, er til dem, der har en lang videregående uddannelse, og som er beskæftiget med handel og markedsføring, men de er dog ikke de eneste, som henvender sig til dem. Magistrenes A-kasse, Akademikernes A-kasse og CA A-kasse, der henvender sig til dem, som enten har en længere uddannelse eller er en del af ledelsen inden for salg og markedsføring, så hvis du er en del af ledelsen og arbejder med den mere strategiske del af salg eller markedsføring, er der indtil flere muligheder for at finde en A-kasse, som passer dig og dine behov. Det er ikke nødvendigvis de a-kasser, som er mest kendt, og som du ser mange reklamer for, der passer bedst til dig. Men de vil for mange give dig lige netop det, som du har brug for, og de vil have et godt branchekendskab, som en stor ekstra bonus, hvilket virkelig vil være noget, som du bliver glad for, hvis du en dag skal bruge deres hjælp.

Endeligt kan du, hvis du arbejder inden for salg eller markedsføring, altid vælge en tværfaglig A-kasse, der alle er kendetegnet ved, at der er frit optag. Det betyder, at du ikke skal have enten en bestemt uddannelsesmæssig baggrund, eller at du skal arbejde indenfor bestemte faggrupper, for at kunne blive medlem. Det kan være en fordel, hvis du ved, at du gerne vil arbejde indenfor salg og marketing, men at det er en branche, hvor du vil arbejde dig op nedefra, og dermed ellers risikerer, at du skal skifte A-kasse, alt efter hvor du står i din karriere.

A-kasser med fokus på salg og marketing

Går du efter en A-kasse, der har din erhvervsgruppe i fokus, og som kender området ud og ind? så er det HK, du skal vælge, hvis du er erhvervsuddannet, og det er CA, som du skal vælge, hvis du har en lang videregående uddannelse.

HK har mange underafdelinger samlet under et, for HK er også A-kasse for mange offentligt ansatte, der på lige fod med dig har en erhvervsrettet uddannelse, hvor de har gennemført et elevforløb. Ved at samle dem, der har samme længde af uddannelse, selvom arbejdsområderne er forskellige, har HK en stor viden om alt fra jobsøgning, efteruddannelse og CV på dette område, som du ikke kan finde andre steder. Arbejder du inden for salg og marketing, vil din afdeling være HK Handel, der har underafdelinger rundt omkring, så du altid kan komme i kontakt med din A-kasse. Dette er ikke noget, der vil fordyre dit medlemskab, for det er svært at forestille sig, at der er et eneste sted i landet, hvor der ikke er forretninger af en eller anden art. HK Handel sammen med resten af HK har desuden en karrieretelefon, hvor du har mulighed for konkret at snakke med din A-kasse og få afklaring omkring din arbejdssituation – både hvis du er ledig, men også hvis du gerne vil skifte til et andet arbejde, men har brug for råd og vejledning i den henseende. Da HK har mange medlemmer, der arbejder i butik, kan du, hvis det også er dig, finde rigtig meget information om løn. Det gælder både dig, der er over eller under 18 år gammel. For i butik er det ikke bare en fast løn, men også spørgsmål om tillæg efter bestemte tidspunkter, tillæg for arbejde på søn- og helligdage, anciennitetstillæg og meget mere. Alt dette og mere til er noget, som HK Handel har styr på, og det er en A-kasse, der går op i deres medlemmers trivsel, og som har stor fokus på deres medlemmers muligheder for efteruddannelse.

Men butik, og dermed salg og marketing, er mere end bare de faggrupper, som HK Handel dækker. Det er også for dig, der har en lang videregående uddannelse, og her er den specialiserede A-kasse CA. Deres forretningsområde er business og intet andet end det. De henvender sig alene til dig, der har en videregående uddannelse og arbejder inden for dette område. Det du får her er en snæver A-kasse, der til gengæld kan tilbyde en specialiseret viden inden for dette område. Der er kendskab til dette arbejdsområde alene, og den vejledning du kan få her, både som ledig og hvis du overvejer et karriereskift, er målrettet dig og denne specifikke branche.

Hvis du har en lederstilling, så kan lederne være en mulighed for dig. Her er fokus ikke så meget på salg og marketing konkret, men mere på, hvordan du kan udvikle dig som leder, da ledelse som så meget andet er i konstant udvikling. Det gælder om at være på forkant med denne udvikling, for kun ved at være en god leder, kan du holde dig på toppen af din karriere både nu og fremadrettet.

Upolitiske og tværfaglige A-kasser optager dig også gerne

Er du mere til en A-kasse, hvor der ikke er kort vej til fagforening og den dertilhørende politik, der automatisk følger med, så er en af de efterhånden mange upolitiske og tværfaglige A-kasser en mulighed. Her får du det samme i forbindelse med ledighed, for dagpengesatsen er i modsætning til løn i Danmark lovbestemt. Samtidig kan du finde A-kasser, der koster mindre om måneden, end de traditionelle A-kasser, da du ikke ved dit medlemskab er med til at betale til det politiske. Du får ikke nødvendigvis en A-kasse, der er specialister i salg og marketing, men det er en branche med mange ansatte i hele landet, så det er næppe nyt og uudforsket land for de tværfaglige A-kasser. Det, du får, er en A-kasse, der har fokus på arbejdsmarkedet på et mere generelt og overordnet plan. Du får en A-kasse, hvis mål er din udvikling og karriere, og du får en A-kasse, der ikke er bange for at se dig i andre sammenhænge og derfor kan være med til at skubbe dine karrieredrømme i gang. De har som regel en anden tilgang til efteruddannelse og opkvalificering, end du finder i de fagspecifikke A-kasser. I de sidste vil målsætningen oftest være uddannelse inden for dit felt, som du allerede kender og arbejder med, hvor det hos de tværfaglige kan være en idé om uddannelse på et område, du måske ikke selv havde tænkt på, men som kan give dine karrieremuligheder en helt ny bredde, fordi du kan blive mere attraktiv ved at kunne mere end bare det, du er uddannet til.

!